De midzomernachtzon achterna

De Noordkaap. Bij veel motorrijders een doel die vaak hoog op de bucketlist staat. Zo ook bij mij. Deze zomer gaat het er dan eindelijk van komen, als er geen rare dingen gebeuren. Want daar heb ik wel een handje van intussen. Fingers crossed. Het wordt trouwens een soloreis.

Een rondje om de kerk is het eigenlijk niet meer te noemen, met zo'n 8500km. Met zo'n vier weken tijd op zak, zal ik in het weekend van 15 juli wegrijden, naar die bekende maar ook beruchte Noordkaap. Waarom de Noordkaap? Schijnt niet eens zo mooi te zijn, en de weg erheen door Zweden saai noemen schijnt nog zacht uitgedrukt te zijn. Omdat de Noordkaap het noordelijkste puntje van Europa is. En laten dat soort dingen nou perfect aansluiten bij mijn tic om uiterste bestemmingen op te zoeken. Moet een geweldig gevoel zijn om eenmaal op die Noordkaap te staan op je motor. Je motor, die jou daar, als het goed is, gebracht heeft. Bovendien wil ik die midzomernachtzon wel eens ervaren: het wordt er namelijk niet donker in de zomer, hoogstens een beetje schemerig.

Dank aan Dunlop overigens voor het beschikbaar stellen van een gratis set banden, deze reis zal ik gebruiken als bandentest waar uiteraard weer een keurige test van online komt te staan.

Met een tent, een slaapzak en wat overige zaken zal ik via Duitsland, Denemarken, Zweden en Finland uiteindelijk de Noordkaap bereiken, om vervolgens via Noorwegen weer af te dalen naar Nederland. Noorwegen, dat moet de kers op de taart worden volgens de ervaringsdeskundigen. Dat met die tent wordt nog leuk, want hoe slaap je als het niet donker wordt? Iemand nog tips? Hoe dan ook, benieuwd naar alle avonturen die ik onderweg ongetwijfeld zal meemaken of ben je gewoon van het leedvermaak? Houd deze blog dan in de gaten!

Reacties

Reacties

Pa de Ridder

Suc6 zoon

Louis van Haaren

Veel succes maat. Wij volgen je.

Jan en Anneke van IJpen

Hoi Stephan, wensen je een goede en veilige reis. En voor dat slapen in het licht kan je van die oogkapjes gebruiken. Gebruiken ze in vliegtuigen ook wel. Ik heb ze gebruikt op de NordKaap en Noorwegen.
Tip!!! Kijk in Noorwegen goed uit op sommige wegen kunnen aardige gaten in de weg zitten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!